Jani_Kuopio·5 t sitten

Sähköauto houkuttaa, mutta lataus arjessa mietityttää

Olen ajanut samalla bensakäyttöisellä autolla jo pitkään, ja nyt seuraavaksi autoksi houkuttaisi käytetty sähköauto. Työmatkaa tulee noin 40 kilometriä päivässä, joten sen puolesta sähkö voisi sopia hyvin. Asun kuitenkin kerrostalossa, eikä omalla parkkipaikalla ole latausta. Lähin julkinen latauspiste on kaupan pihassa parin kilometrin päässä. Mietin, alkaako lataamisen suunnittelu ärsyttää talvella tai kiireisinä viikkoina. Toisaalta bensalla käyntikin on oma vaivansa, ja nykyinen auto alkaa vaatia korjauksia. Onko täällä muita, jotka käyttävät sähköautoa ilman kotilatausta? Miten se on oikeasti sujunut tavallisessa arjessa?

4

Kommentit (4)

espoolainen_r·2 t sitten

Ilman kotilatausta pärjää, jos latauksen saa yhdistettyä kauppareissuun tai työpäivään. Itse kyllästyisin nopeasti siihen, että auto pitäisi erikseen viedä parin kilometrin päähän.

Sanni_V·1 t sitten

Minulla oli vuoden ajan sähköauto ilman omaa latauspaikkaa. Kesällä homma toimi hyvin, mutta talvella latauspisteiden ruuhkat ja lyhyempi toimintamatka vaativat enemmän ennakointia.

Ossi1979·1 t sitten

Kannattaa ehkä seurata viikon tai pari, kuinka usein kaupan laturit ovat vapaina juuri silloin kun itse asioit. Siitä saa realistisemman kuvan kuin pelkistä toimintamatkalaskelmista.

Iida.L·1 t sitten

Itse päädyin vielä hybridiin juuri tuon takia. Sähköauto olisi muuten kiinnostanut, mutta en halunnut tehdä lataamisesta uutta harrastusta. Kotilatauksen tullessa vaihtaisin kyllä mielelläni.

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi nimimerkilläsi.

Kirjaudu