Timo_R·3 t sitten

Hybridityö hajottaa viikon rytmin

Teen tällä hetkellä osan viikosta kotona ja osan toimistolla. Ajatus kuulosti aluksi täydelliseltä, mutta käytännössä rytmi on vähän sekava. Toimistopäivinä menee aikaa matkoihin ja avokonttorissa keskittyminen on vaikeaa. Kotona taas saan enemmän aikaan, mutta saatan istua koko päivän lähes liikkumatta ja huomaan kaipaavani tavallista jutustelua muiden kanssa. Työpaikalla ei ole sovittu yhteisiä toimistopäiviä, joten välillä menen paikalle vain huomatakseni, että lähes kaikki muut ovat etänä. Tuntuu hölmöltä matkustaa tyhjään toimistoon videopalavereita varten. Onko teillä hybridityö saatu toimimaan jotenkin järkevästi, vai onko tämä aina tällaista säätöä?

4

Kommentit (4)

Jani_Kuopio·1 t sitten

Meillä sovittiin kaksi yhteistä toimistopäivää, ja se ratkaisi ison osan ongelmasta. Silloin palaverit ja yhdessä tehtävät hommat kasataan niille päiville, eikä toimistolle tarvitse mennä arpomalla.

Sari1984·1 t sitten

Itse olen eri linjoilla keskittymisen suhteen. Kotona alan helposti hoitaa pyykkejä ja muita asioita, joten toimisto pitää työpäivän paremmin kasassa. Avokonttorissa käytän vastamelukuulokkeita.

Riina_K·1 t sitten

Kotipäiville kannattaa laittaa kalenteriin myös lounas ja lyhyt kävely, muuten tuolista ei tosiaan tule noustua. Kuulostaa turhalta kalenteroinnilta, mutta minulla siitä muodostui nopeasti tapa.

Markus_E·1 t sitten

Meillä vapaa hybridi muuttui juuri tuollaiseksi tyhjälle toimistolle ajeluksi. Lopulta tiimi sopi keskenään yhden yhteisen päivän, vaikka koko yrityksellä ei ollut virallista käytäntöä.

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi nimimerkilläsi.

Kirjaudu