Markus_E·2 t sitten

Löytyykö kirpputoreilta enää oikeasti edullista?

Olen yrittänyt ostaa vaatteita ja kodin tavaroita aiempaa enemmän käytettynä. Tykkään kirpputorien kiertelystä ja siitä, että tavaralle löytyy uusi käyttäjä, mutta viime aikoina hinnat ovat välillä ihmetyttäneet. Kulunut ketjuliikkeen paita saattaa maksaa lähes saman verran kuin uusi alennuksessa, ja pöytäpaikoilla tavaraa on niin paljon, ettei kuntoa aina huomaa ennen kotia. Parhaat löytöni ovat silti kirppiksiltä: hyvä villatakki, muutama astia ja lähes käyttämätön valaisin. Nettikirppiksillä valikoimaa riittää, mutta postikulut ja jatkuva viestittely syövät intoa. Onko käytettynä ostaminen teistä vielä aidosti edullista, vai onko siitä tullut enemmän harrastus ja arvovalinta?

4

Kommentit (4)

Tiina.K·2 t sitten

Edullisia löytöjä tekee edelleen, mutta ne vaativat enemmän aikaa kuin ennen. Itse käyn pienillä itsepalvelukirppiksillä arkipäivisin, jolloin tavarat ehtii katsoa rauhassa ja kunnon tarkistaa paremmin.

Matti.O·51 min sitten

Mun mielestä kirppiksellä ei tarvitse kaiken olla lähes ilmaista. Hyvästä villavaatteesta tai laadukkaasta huonekalusta voin maksaa reilusti, jos se kestää pidempään kuin halpa uusi.

Aino.S·50 min sitten

Ketjuliikkeiden käytetyt peruspaidat jätän yleensä suosiolla hyllyyn, jos hinta on korkea. Teen ennen kierrosta lyhyen listan tarpeista, koska muuten mukaan tarttuu halpoja tavaroita, joita en oikeasti tarvitse.

Kimmo_P·50 min sitten

Mulle käytettynä ostaminen on sekä säästöä että harrastus. Kaikki reissut eivät tuota löytöjä, mutta juuri siksi onnistuminen tuntuu hyvältä. Nettikirppiksillä suosin noutoa, jotta postikulut eivät tee kaupasta turhan kallista.

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi nimimerkilläsi.

Kirjaudu