Hanna.T·6 t sitten

Somepaussi teki hyvää, kunnes palasin vanhaan tapaan

Pidin alkukesästä kahden viikon tauon somesta, koska huomasin avaavani sovellukset aina kun tuli pienikin tyhjä hetki. Ensimmäiset päivät olivat yllättävän levottomia, mutta sitten aloin taas lukea iltaisin ja käydä lyhyillä kävelyillä ilman puhelinta. Nukkumaanmenokin aikaistui melkein itsestään. Tauon jälkeen asensin sovellukset takaisin ajatuksella, että käyttäisin niitä vain vähän. Parissa viikossa ruutuaika oli kuitenkin melkein entisellään. Aikarajatkin tulee helposti ohitettua sillä perusteella, että katson vain yhden jutun. Onko joku löytänyt tavan käyttää somea kohtuudella ilman, että pitää lopettaa kokonaan?

4

Kommentit (4)

savon_poika·6 t sitten

Sama ongelma täällä. Minulla auttoi eniten se, että poistin sovellukset mutta jätin tunnukset käyttöön selaimessa. Sinne meneminen on sen verran kömpelöä, ettei sitä tee vahingossa.

vanha_koira·5 t sitten

En itse pidä ruutuaikaa automaattisesti pahana, jos sisältö on oikeasti mielekästä. Miettisin ehkä enemmän sitä, jääkö sen takia uni, liikunta tai ihmisten tapaaminen väliin.

espoolainen_r·4 t sitten

Laitoin puhelimen yöksi keittiöön ja ostin tavallisen herätyskellon. Päivän käyttö ei muuttunut valtavasti, mutta iltaselaaminen loppui melkein kokonaan.

turkulainen_j·2 t sitten

Minulla aikarajat eivät toimineet lainkaan, koska ohitin ne aina. Lopulta sovin itseni kanssa kaksi tarkistushetkeä päivään. Aluksi se tuntui teennäiseltä, mutta rytmi jäi yllättävän hyvin päälle.

Kirjaudu sisään kommentoidaksesi nimimerkilläsi.

Kirjaudu